Projecten 2015

Nieuwe sanitaire ruimte voor vrije school de Lans te Brummen.

Eind 2015 heeft vrije school de Lans te Brummen een compleet nieuwe sanitaire ruimte gekregen.

De oude sanitaire ruimte was erg verouderd en nodig aan vervanging toe. Maar het kostenplaatje zat hierbij in de weg. De school is groeiende na een herstart. Er werd een aanvraag gedaan bij stichting Litania om de verbouwing van de ruimte te kunnen realiseren, zodat er meerdere kinderen gebruik van kunnen maken en de school daardoor nog toegankelijker wordt voor meer kinderen . Na overleg heeft het bestuur van stichting Litania besloten de school te helpen en is in de kerstvakantie de verbouwing van de sanitaire ruimte gerealiseerd.

De stichting heeft dit alleen niet in helemaal in zijn eentje kunnen realiseren en heeft daarbij hulp gehad van verschillende personen.

Zo heeft Bert Bretveld in de sanitaire ruimte alle oude onderdelen verwijderd en daarna de ruimte opnieuw betegeld en hij heeft de nieuwe kasten in de ruimte in elkaar gezet. Antoon Winters heeft het sanitair en de verwarming afgesloten en opnieuw aangesloten. Jos Roodink heeft alle accessoires in de ruimte gedoneerd. En tot slot heeft Arie Blom toen de sanitaire ruimte klaar was, de ruimte helemaal schoongemaakt. Deze mensen hebben tegen een zeer laag tarief of zelfs gratis geholpen om een prachtige sanitaire ruimte te realiseren.

Wij willen al deze mensen heel hartelijk bedanken voor hun (bijna) kosteloze medewerking!

Vrije school de Lans is erg blij met de nieuwe sanitaire ruimte en hoopt hier nog jaren plezier van te kunnen hebben. Zo maakt stichting Litania het weer mogelijk dat deze school voor nog meer kinderen toegankelijk is. Wel is de stichting nog op zoek naar een goede tillift voor de school.

Dit alles heeft de stichting kunnen realiseren door de 3 kringloopwinkels Litania’s Charityshop te Hengelo, Litania’s Blijheid te Hengelo en Litania’s Glimlach te Zutphen. En hopelijk krijgen we nog wat gesponsord door de komende lessen marathon op het Ulenhofcollege te Doetinchem die mede georganiseerd word door Thijs Hofs.

www.000webhost.com